Nuffnang

Tuesday 21 February 2012

Sakit kaki tangan & mulut

Salam, hari ni mendung sikit la..cuaca mendung aku pun mendung jugak. >_<

Aku nak bagitau semalam aku MC sebab sakit kepala sangat-sangat terasa nak pecah berdenyut-denyut kat kening rasa mual-mual nak muntah memandang makanan rasa benci. :(

Aku pun terkena tempiasnya bila Aqil tak sihat. Hari Sabtu lepas balik Lok Heng sebab aku nak berurut. Balik pun dah petang. Janji malam nak beurut tapi mak cik urut tu ada hal so tunda pagi. Pagi tu tengok Aqil dah meleleh air liur sama deras dengan Air Terjun Kota Tinggi. ^_^

Aku sangka sebab dia nak tumbuh gigi sebab dia start tak nak menyusu mungkin disebabkan gusi dia bengkak dan sakit. Air liur mengalir dengan derasnya sampai asik bertukar baju sebab lencun dan tak lama badan dia mula panas. Nasib baik aku memang standby ubat kemana-mana. T__T

Pagi tu lepas aku berurut aku suruh makcik tu urut Aqil sikit sebab mungkin demam nak tumbuh gigi atau salah urat sebab lasak sangat. >_<

Petang tu gerak balik aku pelik sebab air liur Aqil banyak keluar macam menahan sakit dalam mulut. Aku belek-belek ok aku nampak ulser dekat hujung lidah dia no wonder air liur dia deras. Patutla dia tak nak menyusu sebab lidah dia sakit. Kesian.  Aku juga perasaan lutut dia banyak ruam bintik-bintik merah ok aku ingat ruam biasa. 

Malam Ahad Aqil tak boleh tidur dia mengamuk tak tau kenapa aku pikir sebab lidah dia sakit dan dia mungkin lapar sebab dari pagi tak nak menyusu cuma minum air masak saje. Makan pun tak mau. :(

Sepanjang malam dia tak boleh tidur nyenyak aku ni senang kata tak tidur juga la. Aqil meragam sepanjang malam. Aku risau. OMG aku kan panik.

Pagi tu masa siap-siap nak pergi kerja aku dah rasa lain macam je mata dah berpinar kepala dah berdenyut-denyut. >_< tapi tabahkan juga nak pergi keje. En Faizal hantar pergi keje masa breakfast sama-sama aku dah rasa macam nak pitam so aku cakap dengan En Faizal aku tak nak pergi keje aku nak MC.

Sementara tunggu nak pergi klinik aku tidur dapat sms dari pengasuh Aqil kata Aqil keluar ruam-ruam kat kaki suruh aku bawak pergi klinik.

Sampai klinik DR sahkan Aqil kompom sakit kaki tangan dan mulut. Rupanya kat taska dah ada beberapa baby yang kena sakit tu patutla jangkit kat Aqil. Pasrah je la.  Aku dapat MC dan aku kene migrain. :(

Harini aku tak hantar Aqil pergi taska En Faizal jaga. Malam tadi dia mengaruk lagi nak tidur tapi mengaruk lain macam sikit sampai menggigil aku dibuatnya. Semua surah dah baca tapi tak jalan juga. Last-last aku bogelkan dia basuhkan muka dia pakaikan pampers je baru ok dia boleh tidur tu pun sedar-sedar. 

Aku panik sampai call mak kat Lok Heng. MasyaAllah macam-macam hal la Aqil ni.

Pagi tadi aku buatkan susu dia nak pulak mungkin dah kurang sikit sakit mulut dia sebab dah makan ubat. Harap dia cepat-cepat sembuh DR kata maybe seminggu baru baik dan ianya berjangkit so seminggu dah tak boleh hantar taska. Aku pening lagi. 

Bila hantar anak kat taska inilah risikonya yang aku perlu tanggung anak selalu sakit dan aku tak ada pilihan lain melainkan pasrah dan bersedia. uwaaaaaa


Piece ~(^_^)v



P/s: Kepala aku macam nak sakit balik. Mata berpinar-pinar. Ok bye

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...