Nuffnang

Thursday 29 December 2011

Aqil mukhreez Vs Adam Zikry kazen kesayangan..

Ni Adam ngan Aqil. Diorang ni sepupu cuma Adam lahir September 2010  dan Aqil lahir Januari 2011. Adam ni anak adik aku nombor tiga. Adam ni ni badan dia comei je dah nak sama beso ngan Aqil. Kalau nak citer dari segi perangai memang lain la. Aqil buas Adam lemah lembut baik hati. wakakakkaka. 

Abaikan gambar budak yang terkangkang baju oren kat bakang tu suka kacau daun tau nak amik gambar budak kecik comel kat depan tetiba kuar gambar budak besar kat bakang. ermmm tensi mak..Aiman memang dah tak reti duduk diam duduk dia ialah kepala kat bawah...meroyan mak ko.

Alamak ibu dah marah sebab caye tak boleh duduk diam. Comel pulak Aqil buat muka camtu penyekkan pipi ngan mulut nganga. Adoii nak gomol hari-hari bawak opis tak boleh pulak kang aku disarankan benti keje sebab jadik bibik kat opis.kakakaka. 

Aqil dah pandai sebut "abah(atuk), mak(nenek), dah, ayah". Pastu dah pandai geleng kepala laju-laju kalau tak nak makan ke susu ke. dah pandai shake hand siap bunyi cup..cup..cup...atuk suka suruh salam banyak kali Aqil sampai bosan terus tak nak hulur tangan.


Bila balik umah mak aku je anak3 aku semua riang gembira sebab rumah atuk diorang ni panjang berjela macam rumah panjang. Bila aku kejar diorang ikut pintu depan diorang keluar ikut pintu tengah kang jap lagi timbul plak kat pintu belakang. Last-last mak ko ni pengsan depan pintu nak. Lalu tugas menjaga anak3 diserahkan kepada acik-acik dia. lalalalalalala.. Aku suka pakaikan Aqil suar panjang walaupun tengahari buta sebabnya dia ni tengah aktif bergerak dan merangkak jalan tak reti lagi so takut lutut dia mengalami luka ke calar ke. Untungnya ko dapat mak cam ni Qil...*lompat tinggi-tinggi*


Satu habit dia memang suka masuk benda dalam mulut. Apa saja yang dia dapat dia akan masuk mulut. So pasni akunak kemas semua menan yang dah berkecai tu nak buang bahaya yang kecik-kecik tu kalau dapat kat Aqil. 

Malam semalam aku sibuk tengah tengok DHIA aku nampak dia main ball tetiba senyap je rupanya dia dapat kerja korek celah pintu kuar semut. Aku rasa dia makan kot sarang semut tu..erkkk....Aqilll.....Bismillah je la tawakal bebanyak. Dah memalam aku vakum umah memekak-mekak tetiba jadik rajin sebab Aqil dah makan semut..uwaaaa....Aku rasa tiap-tiap malam aku sapu tapi tak nampak plak sarang semut tu. Ohhh Aqil genius sebab tau sarang semut kat mana.....seram mak ko...

P/s : Aqil demam balik taska semalam tak tau sebab apa nak kata kene hujan tak pulak tapi kasik ubat kebah sikit. Fuhh lega

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...