Nuffnang

Monday 19 December 2011

Ilman hilang kat Jusco... :(

Salam, aku tak la sibuk sangat arini tapi ade la keje sikit curik-curik bukak blog sebab nak bagitau Sabtu lepas Ilman hilang kat Jusco...:)

Kitorang kuar umah kul 11.30am sebab En Faizal ko ajak balik Inas umah mak mertua aku sebelum tu saje je nak singgah Jusco Tebrau makan-makan. So kami sampai orang memang dah ramai giler sebab cuti sekolah parking pun susah nak dapat. En Faizal ajak makan kat PIZZA HUT sebab tempat lain tu semua penuh je aku tengok. 

Masuk PIZZA HUT tempat pun agak sesak meja rapat-rapat so aku ready je kalau Aiman & Ilman buat hal dah la tempat sesak. Ok aku kawal Aiman En Faizal kawal Ilman. seb baik serve ok makanan pun cepat sampai. Pas kitorang melahap sebab kelaparan dari pagi tak makan En Faizal ko bayar kat kaunter depan pintu masuk tu bawak Ilman sekali. Aku teman Aiman basuh tangan. Bila aku keluar aku tanya En Faizal Ilman mana??? Dia jawab tadi ade kat kusi tu...tadi??????sekarang??????takde???????? aku masuk balik carik celah-celah kusi orang makan tu takde jugak...abisss aku dah panik sebab kat luar tu orang memang ramai giler tapi tak nampak pun kelibat Ilman..

Aku ngan En Faizal berpecah ko carik sana aku carik belah sinun. Aiman dengan aku masa tu aku ni dah nak menangis pun ade kat kepala aku dah pikir-pikir yang bukan-bukan. Ya ALLAH...si Aiman siap jerit-jerit panggil nama adik dia. Muka aku memang nampak muka orang hilang anak semua pandang aku lantak aku dah tak peduli tapi aku langsung tak nampak kelibat Ilman. Jusco tu besar okehh aku cam dah tak boleh nak pikir. Pas berpecah tu aku call En Faizal tanya dia jawab tak jumpa lagi...apa!!!!!!!!!!!...Ilman mana ko ni jangan buat ibu camni....sob..sob....aku rasa aku dah tak pijak tanah...cam nak pengsan sebab aku dah bayangkan yang ngeri-ngeri orang pimpin tangan dia bawak kuar ke hape ke...tak nak pikir lagi!!!

Pastu aku call lagi En Faizal ko jawab dah jumpa dah kat tempat menan sebelah foodcourt. Oh YA ALLAH. syukur. Bila aku nampak muka dia selamba je cam tak ade apa-apa yang berlaku siap bagitau dia main ketuk-ketuk kat dalam tu. pappppp!!!!!! pukul kat bontot dia....tercemik-cemik muka. Ko tau tak Ilman ko dah buat ibu ko ni cam nak mati....uwaaaaaaaaaa...cam rasa serik plak nak kuar jenjalan lagi.....

Terus ajak En Faizal ko balik sebab tak de mood terus. Jalan pun macam kat awang-awangan. :(


4 comments:

  1. aku penah rase carik budak yg ilang dalam jagaan aku mase kat the mines dulu...rase nak carik sambil nak meraung2 ko..huhu

    ReplyDelete
  2. Aduh..nasib baik jumpa..kalau tidak...budak2 mmg pantang lepa jer...

    ReplyDelete
  3. hu...memang nak kene pok pok ilman nih!

    ReplyDelete
  4. aigoo...pas ni kne berhati² lg kan? mesti serik..
    sibbek jumpa..take care yee..

    meh ke rumah..:)
    wedding tanpa pic pengantin...boleh?
    keep in touch k..*wink*

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...