Nuffnang

Friday 23 December 2011

Warna kulit???tu semua tak penting ok...

Semalam disebabkan aku malas masak aku pun ajak En Faizal pegi Pasar Tani kebetulan plak hari kamis.Aku nak makan putu bambu. Pas beli putu g gerai sebelah plak beli ayam goreng. Aku tak peasan yang jual ayam tu jiran aku....marah no En Faizal bila aku bagitau tak perasan tu jiran aku..aku bagitau aku tak perasan bukan tak kenal..salah aku ke????nyampah tau???asik nak marah je..:( 

Kakak jual ayam : Eh sue lama tak nampak???
Aku : Haah la kak sibuk sikit keje padahal umah dekat jek....:)
Kakak jual ayam : Ye la. Putihnya budak kecik ni dah sama warna dengan baju dia plak comellnya ( dia tegur Aqil En FAizal dukung dia Aqil pakai baju tido warna putih)
Aku : senyum tengok muka En Faizal. (heheheh)

Pastu beli tauhu panas Ilman request. Kakak jual tauhu tu cakap "putihnya dia ni, putih sangat" aku senyum tengok En Faizal lagi. Beli lagi dan terus balik. kakak-kakak penjual jangan cakap gitu tau nanti somi saya terguris..ekekkeke

Aku dah biasa dengar dialog begitu bila pegi kemana-mana bila aku dukung Aqil ke En Faizal ko dukung ke so kami sudah lali okehh..En Faizal ko lagi tabah sebab kulit diorang memang tak sama langsung elak orang cakap dia culik budak je  wakakkakakaka...bila diorang kata Aqil putih gilerr comel giler cecepat aku datang ok sama ngan aku so orang tak akan sangka lain-lain ngan En Faizal...ok aku isteri yang memahami. Apa-apa pun hidung anak-anak aku semua tak nak ikut En Faizal ko yang tercatuk tu..semua ikut aku yang kembang setaman ni....hehehehehhe....

Sebenarnya aku tak kisah pun sebab Aiman ngan Aqil kulit ikut aku tapi Ilman ikut ayah dia so kira adil la tu 2-1. Apa-apa pun aku bersyukur dikurniakan anak-anak yang comel dan sihat. Kalau takde En Faizal ko tu mana nak datangnya bebudak tu ye takk????En Faizal ko banyak berjasa tau....erkkk   hehehheheh


nampak tak perbezaannya??

Ok ayah sayang Aqil sangat-sangat.

 ok 2-1

Ayah ngan Ibu sayang sangat-sangat korang semua. Nyawa kami.

(^_____^)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...