Nuffnang

Tuesday 11 October 2011

En Faizal a.k.a Kaki Pancing

Salam, Morning uolss...hah selepas selesai membuat pelan2 tanah industri yang berlambak sampai aku nak termuntah meh aku nak lapangkan pale aku jap...bengong...sarap pn td cam xsempat kunyah pakai telan2 je...xputus mee goreng aku kot masuk dalam perut..pas nak laju lagi makan sambil minum air...(tu bukan stail aku okehh)..gile mati tercekik..ko bayangkan la satu department tu aku berdua je aku ngan bos aku...mmg la aku ni cam mesin....sadisss...Eh..eh..lari tajuk la...aku ni sebenornya nak mengumpat en Faizal ko ni haaa....arini dia g memancing lagi..aku rasa bulan ni je dia dah 2 kali g memancing...mulut aku ni dah xlarat okehh nak bebel2...buat luntur lipstik aku je...semalam aku suh dia amik roadtax kete yang expired sok tp muka dia cam xde perasaan...eh apsal lak org tua ni???..masa dia beli susu anak henpon dia bunyik..adik ipar aku call..apa kehalnya ni???bila aku tanya....

Isteri Solehah : Nape Amir call ayang tadi??
 Suami Soleh : Ermmm....
Isteri Solehah : Nak g mancing lagi la tu??????
Suami Soleh : Ala jap je xjauh pn Kat Sungai Kota....sebelum ayang balik keje sok ayang dah balik kay....(senyum kambing)
Isteri Solehah : Grrrrrrrrrggrrrr (mencuka trus xgeng sampai umah)

Alasan dia tu suwettt kan?? nak jaga hati aku dia kata dia akan balik  sebelum aku balik keje....mana nyerrr...slalu dia bagi alasan gitu malam kang dia baru balik..hangin x ko??? ni untung dia g memancing tempat dekat2 je selalu tu dia main pulau punya....semalaman xbalik umah...aku ni kan isteri solehah risau okehh dia kat tengah laut tu....ko rasa dia ade x pikir aku ni risaukan dia ke apa ke?? ke dia xingat aku langsung kat umah ni??...kadang2 tu aku call seharian xjawab...bayang kan aku ni yang cepat panik lagi gelabah ni kat opis cam cacing kepanasan risaukan laki memancing kat tgh laut ntah apa keadaannya mabuk laut ke??pening2 lalat ke?? ke tgh bersantai di tepian pantai ke???....baguskan en faizal ko slalu buat bini dia ni risau!!!

Dia kata dia ade group memancing dia,,adela lebih kurang 6 org siap collect yuran tu yang aku xthn dengo...duit tabung memancing katanya....hah!!!nampak gayanya slalu la dia turun laut keje sambilan jadik nelayan xbertauliah...Kadang tu saje je aku perli harap2 la balik ni dapat ikan wat lauk seminggu dua...hehehehhe dia gelak kerang busuk...ok..ok...yakinnya menjawab.....fine!!!..Bila balik je bila aku tanya 

Isteri Solehah : Yang mana ikannya??dapat banyak ke??
Suami Soleh : Ade tu dalam peti ais..
Isteri Solehah : Hah!!!! 2 ekor je...xkan la mancing satu hari suntuk dapat 2 ekor je???(besar tapak tangan aku ni je....) *pitam*

untung dia memancing dapat ikan pernah tu dapat ikan bilis je gayanya..aku cakap dia lain kali jgn bawak bali buat sakit hati tgk...huh....ko tau la dia buat bodo je....malas nak layan aku membebel doplohpatjam...xberbaloi okeh pada akumemancing lelama gitu hasil xde pemat dapat duit lagi kuar muka jgn cakap la dah cam adik badik org Nigeria tu..hitam legam...sampai aku kadang xkenal sape la ni muka itam sangat (auta xkan ko xkenal laki ko). Tp aku kadang leh gak tolak ansur ngan dia & aku cuba faham hobi dia tu walaupun kadang2 buat aku sakit hati je..ye la aku baru je nak ajak jenjalan ke tetiba dia kata nak g memancing..X menggigil badan ko!!!!...Klu aku la ko kasik la soploh hengget pn xnak aku memancing tu..mmg xmasuk dalam pale hotak aku okehhh..buat rentung muka jelita aku ni jek...bluwekkkk...tp klu ko kasik duit suh aku shopping xtdo malam okehhh nak tggu sok nya siap leh list lagi barang kat pale otak ko ni..hahahahha..ni plak hobi aku ko jgn pertikai...sama jek !!!


 Ni gambo mase dia g memancing kat Pulau Pisang ke apa ntah..aku lupa...dapat je ikan ni cecepat dia MMS aku..."Yang jgn jeles ek ayang dapat ikan besarr ni"...ehheheheh...suwettnya laki aku ni.....lempang kang.....tp bangga gak la aku....sayang pic ni...bukti dia bukan "memancing lain" okehh..ekekkekeke

Apa pun en faizal dia tetap kawan gurau senda gaduh sepak2 kaki tumbuk2 (manje) teman tdo aku tau!!!...so aku kena la redha segala apa yang ada padanya...Ya Allah tabahkan la hati ku...(^___^)

Ni kang petang ni klu dia balik aku xnak tanya dia dapat ikan bape ekor...cuma aku nak tanya bape banyak umpan yang dia humban kat sungai tu???...bijak x aku??....dah dah dah petang ni nak ajak en faizal ko ni beli bawang bilis..semua dah abisss....ok abiss sesi mengumpat kang raya mintak maaf cium kaki tangan semua.....

TATA..


2 comments:

  1. hahahahaa... lawak2...
    adik kite ader prob jugak sebab hobi laki dia masuk hutam memburu. lagi sadis.

    mak oke2 jer sebab achik hobi dia adalah teman binik soping! hehehehee...

    ReplyDelete
  2. macam2 karenah laki2 kita ni ek....hehehehehe..sportingnya achik...faizal kadang layan gak peel susie ni..hehehhe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...