Nuffnang

Thursday 27 October 2011

Aiman Fikry VS Hari Ko-Kurikulum Tadika Al-Ummah


Salam, rasa rindu lak kat blog ni sebab sejak seminggu ni blog aku ni di anak tirikan oleh aku sendiri...haaaha..sebab tuan tanah ni sibuk sangat2...maklumla kuli je pn...ekekkekekke...kali ni nak citer pasal hari ko-kurikulum tadika Aiman 23/10/11 aritu....lama dah tangguh nak citer pasal ni...idea nak celoteh pn cam dah kontang ckit....tp cuba perah jugak....hehehehe...

Aku ni bila ade aktiviti pada hari mggu ni je mmg masalah besar bagi aku sebabnya askar2 aku tu xde yang nak jaga...2 hari sebelum tu aku dah baca dah surat dari tadika Aiman pasal hal ni..berpusing la pale aku mana nak campak adik2 dia yang 2 org tu....en Faizal ko time tu kje siang plak...aduhhhh...tetiba je hari Jumaat Cik Mah Gojes call..."Kak, mak ingat Sabtu ni mak nak datang umah...rindu plak kat bebudak tu" aku jawab "Mak nak datang????bolehhhhhhhhhhhhhhhh......datang tau!!!!!"paksaan di situ..aku senyum sampai telinga sebab ade helah lain tu..ekekkekee.....tup2 tetiba aku call Cik Mah Gojes sekali lagi dia dah de kat spital....hah!!!! nape lak????rupanya jiran aku masuk spital dah nazak....alamak!!!mak ni jadik datang ke x??Sabtu tu aku call lagi Cik Mah Gojes datang jugak demi anak nakal dia ni...heheehhe......lepppp uuuu bebanyak.....

Ahad : dah janji ngan jiran sebelah umah nak g sesaing....sebab aku ni tau jalan tp ingat2 lupa ...heeheheh....janji kul 8.30am tp 7.45am dah tanya aku dah siap ke blom.....apa??????ni pakai baju tdo lagi ngan Si Aimannya liat nak bangun.....kang..kang..jirus air baru tau...mau nak bergaduh aku ngan Si Aiman ni ko tau....terhegeh2 suh bersiap..aku ni ko tau la bila org dah tggu je tahap gelabah aku 100%....rasa cam nak terbang je...ehheheh..dasar panik.....

Kul 8.45am aku sampai dengan tabahnya mengawal Aiman yang mmg aktif sepenuh masa....senang je rasa bila jalan berdua je ni.....senang aku nak karate Aiman tu bila dia x reti duk diam....hambikkk!!!...Buat kat Dewan Datuk ONN Larkin, dewannya kecik je tp lebih 15 buah tadika cawangan Al Ummah JB berkumpul kat situ...sesak padat seb baik dapat paking sebab kete aku comel je selit2 dah asalkan xpenyek kene langgar....mmg ramai sangat2 ade yang bawak anak je yang bawak satu family pn adoooo....klu aku nak berhangkut2 semua ni mmg jawabnya aku x pegi la.....kang nnt suara akuje terjerit2 terpekik2 carik anak...xcun langsung.....

Sampai je aku register tuk Aiman masuk mewarna umur 5 thn....tepek gambo la senang ckit nak citer....





Masa ni Aiman tgh berbaris tggu turn nak masuk dewan tuk pertandingan mewarna...aku yang terlebih excited ko tau...dari rumah dalam kete dah sampai pn masih pesan je " Abg klu kaler nnt jgn comot2 tau, pastu jgn tgk2 org buat je Abg punya...kaler tu jgn sampai kawan ambik plak...nnt ibu tggu Abg sampai habis kaler tau"  Aiman jawab " Ok," pendek je sweet anak aku ni....ntah2 malas nak layan aku cakap same pangai ngan apak ko ni ibu cakap penuh satu satu muka surat dia jawab sepatah je.....cian ibu ko ni huh nasib2....yang penting tanggungjawab aku dah settle bagi arahan ...ekekekekke...



Antara anak2 yang terlibat berlakon menari...comel je aku tgk...ade yang nak menangis ade yang suka mcm2...sejuk perut tgk kan?? x sabo nak tggu Aiman 6 thn leh la dia masuk berlakon ke menyanyi ke???masa tu ibu ko sakit jantung berdebar2 mengalahkan yang nak bertanding...hahahahaah...




Mase tgh tggu Aiman tu aku pn jalan la tgk2 tetiba aku nampak atas meja registration tu ade hasil kerja pelajar Al Ummah aku pn carik la Al Ummah AU7...selak puya selak tetiba nampak plak hasil kerja Aiman Fikry...wahhhh bangga gak aku sebab terpilih tuk pameran kat situ walaupun aku tgk xde la cam cantik mana tp tuk tahap umur cam Aiman tu 5 thn aku anggap dah bagus la tu.....Bangga ibu ko ngan xsegan silunya kuarkan kamera trus snap 4 5 dasss sekali ...hahahaha...puas hati....lalalalalalala....  






Mase aku tgh khayal tgk buku log tu tetiba tgk Aiman dah xde xpasti lak dia kat bahagian mana..cam kucing meroyan hilang anak aku carik tup2 terpandang dia dah start mewarna....terus je aku pegi depan dia duk bersila depan tetamu sebabnya space dia sempit sangat tp ramai je ibu bapa yang sepesen ngan aku so xde la aku ni cam kampungan sangat beriya2 padahal anak masuk mewarna je...weiiii!!! supportive tu sangat penting okeh....memula tu aku tgh Aiman beriya la mengaler logo 1 Malaysia tu...seb baik betul dia mengaler tu..tp jap2 kang dia tgk org  buat persembahan kat stage..aku ni apalagi terjerit2 la suh dia kaler cepat...adohhhh sakit jantung 2 kali aku tgk dia ....mau nak pengsan ibu ko ni tp Aiman rilek je...jap2 kang dia padam..jap2 kang dia korek kaler pencil dia tu....lemah jantung aku..jap2 kang dia tgk aku senyum2...cepatla Aiman!!!!aku yang xkeruan duduk..seram sejuk....pandaikan en Faizal ko serah je semua kat aku sebab dia tau aku ni mmg jenis yang beriya2...hahahahhaha...hampehhh...

Aku tggu Aiman sampai dia siap mewarna. Bila tgk hasil kerja dia mmg aku puas hati la..cantik gak...tp nak suruh dia cepat kaler tu aku dah sakit jantung....





Mase aktiviti mewarna dijalankan kat atas stage tu ade gak lakonan & tarian mana taknya Aiman tu asik2 toleh belakang nak tgk....tp aku paham sebab kawasan kecik je so sebab tu diorang buat sekali je trus....macam2 kostum aku tgk....comel2 je...teringat masa aku tadika dolu2 sebab aku paling comelllll & paling kurussss tp sekarang??????....wahhh bangganya sila muntah.....ekekkekeke....

Tepat kul 10.45am Aiman dah siap mewarna habis program kul 1.00pm...lama lagi tu..dewan mmg dah sendat mendat...aku ni dari td berdiri mau terseliuh pinggang aku....Aiman lak mula la buat hal nak itu la nak ini la....memasing yang bawak anak dah meragam sebab panas....aku pulak panas hati ngan Aiman sebab dia dah buat hal...tanpa berlengah lagi aku pn jumpa je teacher dia & pesan klu Aiman menang ke dapat sagu hati ke tolong ambikkan hadiah dia...wallllaaaa...bagusnya aku order je ek!!!....xsanggup lak aku nak tggu sampai kul 1.00pm maunya aku rentung kat tgh panas tu...aku kan allergic!!.....bluwekkkkkkkkkkkkk...

Sekian dari bilik berita.....hahahahahahaha..








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...