Nuffnang

Thursday 20 October 2011

Aiman susah nak makan nasi....camner ni??

Salam, hah baru la de masa nak hupdet blog ni ha...punya la bz..eh ye ke??ke buat2 bz...eh ye la betul2 punya bz ni...tp sempat gak jenguk blog & Blogwalking jap....ni ha aku nak mengadu nasib pasal anak lelaki sulong aku tu...sape lagi klu bukan Aiman x kisah tu hahahahah....Aiman ni susah sangat nak makan nasik...kekadang tu aku siap pegang rotan kat sebelah tgn  sebelah lagi nak suap dia pastu start la mulut aku ni cam tarzan kota yang terpekik2 panggil dia lari keliling umah....wah tabah nya ibu ko ni..tensionnnnn gilerrr...Aku ni masak mmg ikut tekak anak2 je..xpedas la  si Apak pn xsuka pedas gak nnt cerry berry katanya ..ok la ok la...Aiman tu mmg dari kecik susah nak makan nasik tp klu yang western2 tu cam burger ke, ayam goreng ke, french fries ke suka sangat...ko ingat ko ni duk kat Amerika nak makan2 cam tu selalu.....NEHI..aku mmg xgalakkan sangat dia makan fastfood selalu xelok okehhh...tp kat umah tu ade je stok2 makanan yang camtu sebab kesian kan dia....ermmm camni nak tegas tp kesian plak....


ni la Aiman x kisah tu....hehehehe

Ko caya Aiman makan mayonis tu suap pakai sudu telan gitu je???cam makan sup je aku tgk..aku yang tgk tekak dah kembang cam katak.....dia ngan muka selamba je telan klu aku xselamatkan mayonis tu mmg habis sebotol dikerjakan dia ..... alahaiii...selebihnya dia hidup hanya minum susu aje....klu susu tu pantang offer okehh setuju aje...kadang2 tu Aqil nak susu dia pn nak gak...dah cam bayi umo 2 bulan...padahal dah 5 tahun...balik sekolah je mmg dia akan mintak susu la....botol besar tu senapas je aku tgk....mak!!!! tp aku consider sebab dia kurang makan maybe tenaga yang datang dari dia tu datangnya dari susu...tp klu ko tgk aktofnya dia tucam xcaya yang dia tu banyak minum susu je dari makan nasik...sekali dia buat akrobatik pengsan ko!!!lari lintang pukang aku nak selamatkan dia...aku mmg xmemerlukan ubat kurus untuk kurus ye (selingan) so aku ni ibu dia mmg xsampai hati klu dia mintak susu...huh tp aku xlayan  gak...2 jam sekali ko daya????malas aku nak layan....Aiman ko ade 2 org adik lagi nak kene layan mengerti????

Sekarang ni aku cuba lengah2kan dia nak susu...beri dia makan apa2 la asal kenyang ckit...sampai je umah aku akan pastikan sebelum kul 8.00pm semua budak2 dah makan..klu lambat je diorang dah mintak susu jawabnya mak ngan apak ko la yang abiskan nasik seperiuk tu...paham!!!cam lipas kudung klu dah sampai umah tu...sila belajar ngan aku camner nak buat keje ngan pantas & tangkas.....hahhahahah...poyo....

Ade x cara nak bagi anak selera nak makan???klu nak kata vitamin semua vitamin dah kasik dah xberkesan langsung...kengkawan ade ke anak korang yang x nak makan cam Aiman x kisah ni???kongsikan la ngan aku ni ye...tq



4 comments:

  1. sepesen macam Aqil anak saya, susah nak suruh makan nasi..tu yg kurus keding aje..huhu

    pastu adalah sorang kawan kata beri scotss emulsion. Beri yang original warna putih tu, jgn yg warna oren tu...

    mmg liat dia nak makan scotts emulsion putih tu sbb rasa ikannya kuat, bau pun dah kuat mcm pati ikan haruan saya makan waktu berpantang pulak..haha.

    Tapi memang ada perubahan positif, dah mula nak makan nasi dengan banyak walaupun lauknya masih memilihlah...

    cubalah susie...

    ReplyDelete
  2. susie dah kasik gak scoot emulsion tu perisa original dah lama dah sebelum tdo mesti wajib kasik Aiman ngan Ilman..ilman ok la nak makan tp Aiman makannya memilih klu nasik tu 2 @3 suap je pastu xnak ...kurus je lengan ni besar cekak susie je..hahahah

    ReplyDelete
  3. umur dia dah 5 thn la yna..xsesuai kot mam nestum...ade ke nestum tuk org beso??

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...