Nuffnang

Friday 9 September 2011

~~~Home Sweet Home~~~ @>>>>>-----

Ermmm..pelik benor entry ni ntah lah tetiba je mood aku nak citer pasal umah...umah aku ni aku beli pada thn 2007 mase aku ngandungkan Ilman sebulan...xcited en Faizal ajak aku beli umah..ye la 2 taun kawen baru dapat nak beli umah sendiri...sangat bangga dengan diri sendiri...ALHAMDULILLAH...



Umah aku ni terletak di Gelang Patah, Johor. Taman baru iaitu Taman Setia Eco Garden..pemaju SP SETIA...masa taun 2007 harga umah leh trima akal lagi..aku beli umah teres setingkat sebab mmg aku xsuka umah 2 tgkt...alasan aku penat nak kemas umah klu 2 tgkt dahla aku xsuka sepah ni semua...pening pale aku pastu kang klu dah tua ko nak merangkak naik tgga g bilik...dengan sakit lututnya..ishhh akose okehh..ko nak duk bawah ade bilik tukang gaji je muat satu katil bujang....so mmg aku xsetuju nak beli umah 2 tgkt..aku mmg Diktator ckit ye klu buat keputusan....xpela..



Ni lokasi umah aku kat Gelang Patah. Pemaju SP SETIA leh klik sini SP SETIA Bagi yang nak beli umah kat sini leh la ko godeh kat laman web dia tu...banyak design baru tp dah xde umah teres 1 tingkat kiranya Fasa umah aku tu yang last dia develope.Aku kira bernasib baik la sebab cepat beli klu x...mmg xde umah la aku sampai skang...T_____T.

Aku beli umah taun 2007 & siap pada akhir tahun 2009 kiranya 2 tahun la jugak..mmg standard 2 tahun pemaju akan kasik ko nak siapkan umah. Aku agak yakin dengan developer SP SETIA ni sebab dah banyak kali mng award..leh gitu??? ye la hasil kerja yang bagus xdelay2 okehh..aku dah seram jek...

Umah aku siap pada akhir tahun 2009 so aku mula berpindah pada bulan 4 2010, klu boleh aku nak trus duduk je umah tu tp banyak yang nak kene buat...kene renovate & lengkapkan semua yang xlengkap lagi cam lampu, kabinet dapur, cat, banyak lagi la sampai aku pn dah xtau bape banyak duit kuar sebab umah kesayangan ni...lap ingus ijau yang meleleh sebab terharu duit banyak abis....uwaaaaaaaaaaaaaa....menggigil ok tubuh2 bila duit tu kuar cam air..kadang xsempat aku nak tgk bayang dah xde....SADIS..

Meh aku tepek gambo senang ckit nak xplain....bukan nak berbangga tp sekadar nak berkongsi citer....apapun org nak cakap aku xkisah la....layan...



Nak masuk umah aku kene lalu 2 post guard menyebabkan org serik nak datang umah aku sebab susah sangat nak masuk...nak IC la...Security agak ketat...bagus gak xdela aku riso beno sebab laki kje malam kan....CITRUS GARDEN ni nak menuju ke umah aku..pas lalu simpang ni ade lagi 1 pos guard...nama taman ni SETIA ECO GARDENS sebab pemaju nak tonjolkan suasana kehijaun giteww..mmg banyak lanskap diabuat kat dalam taman ni...pokok2nya dijaga rapi sampai xsempat daun gugur dah sapu dah...pelik kadang aku siang malam ade org sapu sampah....rumput xsempat nak tegak ckit dah kene potong...alahai....mmg rapi tul...



Tadaaa...ni la umah aku...comel je tp selesa tuk kami sekeluarga...baju kuning tu BIG BOSS...hahahahaha



Depan umah aku ni sekolah cina...memula aku nak sekolahkan je anak2 aku kat sekolah cina tp en faizal xsetuju lak...mayb dia ada alasan sendiri..alasan aku lak sebab dia dekat depan mata...hahahahha..pendek akal...



Ni no umah aku NO 28.kat org cina no 'ONG'...hehehhehe...


KABINET DAPUR

Design ni aku yang pilih en faizal kritik ckit2 je..tema merah putih ni mmg feberet aku...aku kan diktator...hahahahah...Kos RM17K..( ye kot lebih kurang aku lupa )



Tempered glass tu memula bilik kecik so aku pecahkan dia supaya dapur aku nampak lebih luas...memula tu dia buat cam laundry gitu...aku xnak so aku letak tempered glass sebab aku leh nampak apa org sebelah buat.hahahaha...


Ni ruang antara ruang tamu ngan dapur..bilik tidur utama sebelah kiri tu..


Ruang kecik so aku kena bijak praktikkan ruang yang ade...



Bar counter ni aku buat sebab senang nak letak makanan or apa2 barang..sebab nak masuk meja makan mmg xmuat...sampai skang xbeli lagi kusi dia...hold dulu sebab anak aku ni klu main basikal dia koner lipat ke bawah meja tu...baik xyah de kusi dulu...mmg kan korang xbagi ibu ko ni nak melaram barang cantik2 ckit kat dalam umah...meleleh air liur...




Ni semua gambo lama yang ade dalam simpanan aku...mase memula nak pindah banyak yang kosong lagi..skang ni pn xbanyak berubah...ko gila baru 2 taun dah ubah2 bagai...kena parang kang pale aku ni....hahahahha


RUANG TAMU

Ruang tamu ni aku nganb en faizal punya idea..aku pilih cat kuning sebab dia nampak luas ngan bersih..klu anak aku conteng aku titik sorang2...kejam giler...

Bab2 lampu ni aku xmasuk pale okehh...semua en faizal urus...aku tau siap je ngan lawo....hahahaha
 Kos lampu RM5K

Sebenarnya ketandusan idea nak hias umah ni...so buat mase skang ni la dulu ye...budget ko gaji puluh ribu nak buat grand2....sabo je susie akan tiba gak masanya nnt tuk aku deko umah lagi....lalalalala...
Divider tu aku pasang sebab nak bezakan ruang makan ngan ruang menonton...tp nampak cenonet je kan divider tu...xpela..RM 800 tu je yang mampu..sob..sob..sob...
Wallpaper ni lak aku pilih gila mahal tu pn pas harge diskaun..penuh dinding gitu je RM2K...wallaaaaaaa....lap ingusss lagi.....menggigil okehhh tgn mak ni....



tempat santai kitorang la ni...TV terpaksa digantung sebab takut pecah 2....

  
Grill lak aku yang pilih corak & en faizal setuju...sebab aku terpengaruh dalam magazine tu...mmg racun tul...buat gril saje satu umah RM5K...wallllaaweii.....lap peluh jantan....




Langsir ni aku tempah..aku reti lak nak buat sendiri kan....jahit jelujur suar Aiman pn xlepas nikan nak jahit langsir kang jadik sarung tilam...kos buat langsir RM1.8K. sebulan makan kepala bilis goreng....

-BERSAMBUNG-


.

3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...