Nuffnang

Wednesday 21 September 2011

Hari Raya 2011- Part 4

Selagi xabis raya entry pasal raya je la...xpela raya sethn skali..harusla lambakkan gambo banyak2....leh gak jadikkan kenangan nnt...gambo lebih ke anak3 je...ibu cuma tumpang sekaki jek....kuikuikuikui...(auta)..beraya ni sonok tau..pagi td dengar DR MOHAMAD FADILAH KAMSAH kat SINAR FM...kata berziarah ke rumah saudara dan kenalan tu adalah satu jihad...klu mati dalam perjalanan di kira mati shahid....Masyaallah..besar betul ganjaran nya menziarahi saudara sesama Islam ni...dalam sonok2 dapat gak kita pahala...Amin...Dr Fadilah cakap lagi klu kita g open hause pasang niat nak ziarah jgn pasang niat "Selamat hari ni xyah masak sebab makan free"..jawabnya kita xdapat apa..klu mati dalam perjalanan mati katak je dapat....biasakan kita niat camtu??...mulai skang tukar niat memasing ye....hehehehehhehehehe..

 Ni masa g open hause umah kawan dekat je ngan umah tp sampai ptg gak..ko tau la klu nak kuar tu aku kene uruskan 3 hero dulu, pastikan umah xselerak (gila cerewet) pastu baru la aku bersiap...betapa ligatnya aku bertindak...fuhhh...


 Aqil mmg xreti diam okehh..aku biar je pusing2 ctu...aku ngan en faizal santap bagi kenyang dulu...hahahaha si abg2 bila nampak katun je mmg dah hirau makan minum...


 Klu suh gambo mmg macam2 ragam, Aiman xpasan badan keding nak dukung si Aqil tu amik kaw...Ilman seperti biasa pelakon airmata yang hebat....sesiapa pn kalah dengo suara dia yang bak petir tu....huh..


 Aiman mmg xleh tgk Aqil senang2 kat dalam walker tu..dia bawak g merempit pusing satu umah...terkontang kanting adik dia dikerjakan...si Aqil lak relakan je perbuatan abg dia tu..sama je la ko berdua ni pangai mmg lasak..


 Suka lak gambo ni...hehehhehe OTW g open hause ni...xnak bosan ibu cepat2 kuarkan kamera hikmat..lalalala


 Suka ria nya korang ni..tu adik ipar aku a.k.a adik en faizal...dia praktikal so dia tumpang rumah kami...senang bawak k wa ni sebab leh gilir2 pegang aqil...pweeeew....


 Aqil seperti biasa muka boring je...


Senang kan aku??ade org tolong pegang Aqil so aku leh makan dengan tenangnya...heheheheh klu x mmg aku ni xmakan klu g umah org....nasib..

Eh tetiba ade gambo ni...haaaaaaaa apa korang buat kat adik ko tu???mmg gitula muka semua kontrol xnak ngaku sape buat Aqil nangis tu..malas aku nak layan...mmg gitula klu kat umah...dia nyakat dia..pastu nyakat dia plak...ermmm..ko jgn sampai ibu ko ni nyakat ko lak...siap....

Entry tuk open hause umah aku lak pasni ek...tgh kumpul gambo2 ni....Bz tul...

2 comments:

  1. bulat si aqil tu ya susie. Aqil saya anak yg sulung, keding je...huhu

    ReplyDelete
  2. bulat ckit je yus..ade sebaya dia tu lagi bolattt...hhehehe...nama anak kita sama la ek...ekekekke..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...