Nuffnang

Monday 8 August 2011

Aqil Oh Aqil

Entry bosan ni namanya hehehehehehehe...xpe nak ilangkan ngantuk aku ni meh la aku nak citer pasal anak bujang aku no 3 ni...

Aqil Mukhreez

 
Aqil lahir dengan berat 3.15kg je..lebih ringan dari abg2 dia...mase aku ngandung dia dulu org ingat girl sebab perut aku comeii je...lahir agak lewat gak 2 hari sebelum due date buku merah...heheheh..aku dah xlarat giler ko tau..dah la aku kene drive sampai nak banak...elak banak dalam kete je aku ni...dari anak no 2 lagi aku dah independent...terpaksa kot...tmpat kje lain2 ngan en faizal tu yang susah ckit..xpela..aku ni jenis klu ngandung mmg lasak..klu bab jalan tu kalah la org xngandung lajunya...naik tangga turun tangga opis ni rilek je beb...hehehehe...


First time banak faizal xikut masuk labour room..ko bayangkan sedihnya aku nak meneran sorang2..klu en faizal ade leh gak aku cekau tgn dia sampai tggl bekas lebam..ni pegang besi katil je aku...anak dah 3 so aku kurangkan ckit mulut bising cam keling...ye la malu beb jerit2..klu xthn sangat jerit gak tp jerit2 manje gitu..awwuuuummmmmm....peraturan baru kot asben xleh masuk..so aku kne berjuang seorang diri...iyahh..iyah...


Dari sejak dalam pewut lagi mak aku nak jaga Aqil ni..pujuk giler2 la..tp aku tetap berkeras nak jaga sendiri...ko giler nak pisah ngan anak..meroyan rambut gerbang aku nnt...xpela susah senang biar aku je yg jg..kesian mak aku pn dah xsihat sangat...jaga dak cik ni senang je...kenyang susu tdo...lapo melalak..selama 2 bulan dalam pantang mmg aku fullly BF dia...dah naik kje aku ajar gak dia botol..dia xnak minum sangat okeeehh..so badan dia agak tidak naik...aku ni plak jenis xleh nak pam2 bagai..sakit beb..demam seminggu...sebab tu cepat kering air susu aku ni..5 bulan je aku BF Aqil...alhamdulillah...


First time aku antar anak2 aku kat taska sebabnya aku kan baru pindah umah so xde baby sitter yang aku nak suh jg bebudak ni...abg2 dia aku xkisah sangat sebab dah beso..ni haaa dak cik ni apa citerrr???1st day anto taska asik sore aku je call pengasuh tu..Aqil ok x? nangis x?bla..bla...bla...riso beno aku...ko tau la kan aku ni kan panik...klu bgtau anak demam berdesup xsampai 10 min aku dah tercegat depat pintu taska tu...gilerr panik...
Tp Aqil ni jenis senang di jaga xbanyak ragam kenyang je dia akan tdo..bangun tdo pn dia xkan nangis..sengih je ade lagi...

Anak3 aku semua rapat ngan aku tp lebih rapat ngan ayah dia lagii..ekekekeke..physo x??
so aku senang ckit la klu ayah diorang ni xkje or cuti ke..aku mmg 50% lepas tangan la...sebab semua en faizal leh uruskan...untung aku dapat laki cam en faizal tu...(x malu puji laki sendiri..hehehehe)..tp aku mmg bersyukur mmg dia banyak bantu aku dalam menguruskan anak3 aku yg super duper lasak tu....so pasni klu suh ngandung lagi pn aku xkisah...lalalalalala ngeri xayat aku ni...auwwwww...



Skang Aqil dah 6 bulan lebih...alhamdulillah dia membesar dengan baik..cuma setiap bulan dia akan pajak la demam....biasala kot kat taska reramai gitu mmg slalu jangkit je...aku pasrah...sob..sob...perkembangan dia amat memeranjatkan aku...skang  ni dia dah pandang merangkak....abis semua dia teroka & panjat aje xkira apa...so aku ni dah xleh nak buat kje lain la..asik nak monitor ko je la....salah satu habit dia cam yg kat gambo tu ye...menyembur air liur...dah botak rambut aku dikerjakannya...berguguran di mana2..ngeri dan sadis aku tgk...en faizal pot pet pot pet..sebab rambut aku merata2 bersepah...nak buat camner terpaksala aku merangkak2 satu rumah kutip rambut2 aku tu...uwaaaaaa.....tp xpela aku sanggup berkorban demi anak tersayang...ewahhh...

last skali
.
.
.
.
.
.
..
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
tadaaaaaa.........

 
Ramai yang bgtau aku ngan dia banyak persamaan..xtau la aku hanya org yang memandang je tau nak bezakannya...tp aku rasa aku rasa mmg betull pn...ayah hanya menyumbang dari segi jantina sahaja...ekekekekeke...sori ayah...tp Aqil tetap anak ayah tersayang...bila ayah dukung Aqil org akan toleh 2x sebab muka diorang xsama apatah lagi warna kulit..tp en faizal xkisah pn sebab dia ddah terbiasa..hahahahahhaha.....

ok la bersambung di entry lain lak ek..penat lak tulis bebanyak ni...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...