Nuffnang

Wednesday 24 August 2011

Aqil @ 7 month already...

Sekejap je aku rasa Aqil dah 7 bulan..aku cam baru je rasa teran nak kuarkan dia aritu....putus nafas okehhh...pejam celik dah semakin bijak & lasak anak ibu ni.....aku tgk dia ni pn lasak cam abg2 dia gak...aku redha la anak aku mmg semuanya lasak2 belaka....mayb aku makan SALINDAH kot tu yang cergas semacam je anak3 aku semua...alhamdulillah salindah banyak membantu...mmg aku rekomen la kat ibu2 yg baru nak mengandung leh la amik produk SALINDAH ni...aku amik produk ni sejak anak sulung lagi .....


skang ni mmg habit dia gigit2 tgn dia, tgn aku, & semua benda nak masuk dalam mulut dia...sebab gusi tgh gatal mengganas...seminggu dua lagi gigi bawah dia akan tersembul sebab dah nampak ruas2 dia..abisla klu dah kuar nnt...vampire la dia gigit org je.....aku redha je la...mmg aku la mangsanya nnt...uwaaaa....klu pas mandi tu aku dah wangi2 kan dia jap je xsampai 5 minit dah masam balik ngan air liur dia tu....tensiiii...sampai satu tahap kuar ruam kat pipi dia ngan keliling mulut dia tu....seram aku tgk....


ko tgk muka Aqil ni..ni muka yang aku hari gomollll bagi lumat...masyammmmm2 pn sedap woooo....muka tensiii sebab aku dah kuarkan kamera...lekkk la Qil...ko layan je ibu ko ni....ekekekekkee...muka banyak lemak..lemak bergolek2 riang kat dagu dia tu...heheheheheh


Haaaaa..dia dah start excited...dia kan menurun peel aku ni suka bergambo....dia attack je kamera kat tgn aku tu..tggl dia genggam mmg xlepas la...pastu bila ko amik dia akan mengaruk.....


Topi chef tu mmg xtinggal okehhh...jage kulit pale sebab rambut dia tu selai dua je....takut panas...hahahahhah..aku mmg sengaja ajar dia pakai topi sebab abg2 dia mmg xnak langsung okehhh...bila aku pakaikan je rentap bagi buang trusss......gerammmmm...so Aqil ni aku ajar dia sejak bayi lagi so dia dah xkesah dah ade benda kat pale dia......comeiii la bby pakai topi....stok topi dia mmg banyak la...aku kan tamak haloba...wakakakakaka...


Aqil ni klu org suka dukung dia mmg bersorak riang la dia...balik kg atuk mmg suka layan dia....aku senang ckit la...sebab aku rehat ....ramai yang sukarela dukung dia...Alhamdulillah Aqil membesar dengan sihat...demam batuk sesema tu biasala ek...lumrah...tgk badan dia pn dah berisi ckit...syukur...memula bagi dia susu ENFALAC A+ tp bila timbang asik xnaik je so aku tukar ke susu ANMUM...so far ok je...serasi ngan dia...qada' hajat dia pn sangat lawas...hahahahhahah...


Raya ni aku mmg singsing lengan la xleh ayu2 sebab Aqil dah merangkak laju ...mesti aktiviti dia sepahkan kuih raya...so yang tukang kutip ngan tebal muka aku la....hanbeg dah ade 3 so aku kene lebih cergas dari biasa....aku dapat bayangkan bila beraya org akan duduk bersimpuh makan2 kuih minum air....AKU!!!!  mungkin tidak naik je umah org start aku buat kje lari sana sini kawal anak3.....uwaaaaaaaa....xleh ayu2 sopan2 santun....pastu beraya 2 umah je aku mesti ajak balik sebab kaki aku dah longgar...muka berpeluh2....agak2nya la ek..tp aku rasa ye.....

Semoga Aqil membesar dengan sihat dan comel....love U muchhhhhh......


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...