Nuffnang

Monday 8 August 2011

Aiman Berpuasa

Salam, morning...tercepat lak aku arini sampai opis sebab jalan clear je arini....cuti 2 hari yg sekejap je aku rasa..rasa aritu baru je ari jumaat..tup2 dah isnin balik...ishhhh...nak citer ni weekend aritu en faizal suruh aku ajar Aiman berpose...bukan aku xnak ajr dia dari awal..aku xnak dia terkejut & dia baru je 5 taun so aku xnak dia rase dipaksa...

So sahur hari sabtu pagi tu excited aku kejut dia...sekali je aku kejut dia dia trus bangun...Aiman ni mmg senang nak bangun pagi sebab selama ni pn aku xpernah bermasalah tuk kejut dia bangun pagi...so dia request nak telur goreng je...ok...dia makan habis ok...xpernah aku tgk dia makan sendiri & habis...biasanya dia akan main2 dan buat kecah....GOOD BOY...aku suh dia minum air bebanyak & ayah dia buatkan susu sebotol....susu mmg xtolak la ek....nyawa tu....heheheheh

Pas makan dia tidur sampai kul 9.00am...ok la....kul 10.30am dia dah mula buat perangai dah...menangis nak makan...dah terpaksa aku menadah telinga dengar dia merengek..

Aiman : lapo ibu...lapo  ibu...abang sakit perut ni...

Ibu : abang xleh makan sampai malam...ni kan masih pagi la..abang main2 dulu Ilman nnt abang x lapo... 

Aiman : Ilman tu boleh susu?

Ibu : Ilman kecik lagi dia xleh pose..abg dah beso kena belajar pose..

Aiman : ermmm (muka xpuas hati)

setengah jam pastu dia ok balik..leka main ngan adik dia...kang kejap2 g dapo...aku kene ikut dia ke hulu hilir takut nnt dia minum...ade skali tu dia g dapo bukak tudung saji.

 Ibu : Aiman buat apa tu??

Aiman : xdela abg cuma tgk pale ikan ni je....

Ibu : wakakakakkakaka..

Setelah berpenat lelah ibu mengawasi..akhirnya dapat juga Aiman pose penuh satu hari..aku tau Aiman mmg boleh buat tp kene banyak sabo je ngan karenah dia tu..dia tahan lapo cuma xtahan haus je...bila buka pose dia cuma request nak ayam goreng je...so ptg tu ayah dia bawak g bazar ramadan...disebabkan dia pose kene ikutla kehendak putera sorang ni...

Masuk hari ke 2 dia dah mula ok dah...cuma ade la kekadang tu nak minum la..lapo la...pekakkan je la telinga ko ni dengar dia merengek...so far dia ok je..so arini aku teruskan dia pose lagi..harap2 dia xterpengaruh ngan kengkawan dia yg  xpose...so aku kene remind kat teacher dia Aiman pose...

Pepagi td nenek dah call..tanya Aiman pose lagi x?aku pn jawab Ya..mak aku kata klu xtahan xyah kak kesian dia...tp aku rasa Aiman u can do it...Chaiiiiyokkk...


2 comments:

  1. waaahhhh..bagus la aiman...good try..hehe...seronok plak aku bc pasal kisah ibu melayan anak2 berpose ni..hihiii..teringat ms kecik dulu..hahaha

    ReplyDelete
  2. even xpenuh pn aku dah bersyukur dah dia nak pose...ajar ckit2...aku yg letih jawab soalan dari dia...tanya macam2...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...