Nuffnang

Tuesday 25 September 2012

Ragam

Salam

Anak-anak dah tido semua. Pukul 9pm memang time aku gegar suruh anak3 tido sebab esok nak kena bgn awal.

Tadi En Faizal baru bawak aqil ke klinik. Punyala susah aku nak kejut dia call sampai nak pecah phone tak diangkatnya. Geram giler sampai tak fokus nak buat keje. Pakkal je la kan!!!

Tanya teacher aqil kat taska badan dia dedar. Aku plak tak bawakan aqil ubat demam sebab dah plan suruh En Faizal bawak ke klinik.

Rupanya tido tak boleh bangun sebab penat keje malam. Ok fine aku leh terima tapi anak lagi penting ok!!!Aku bab anak memang tak ada kompromi. titik!!

Ok aqil dah tido lepas makan ubat tadi. Lega.

Nak cerita kes petang tadi dia buat. Now dia suka bukak seluar and pampers dia and telanjang bulat terkontang kanting. Aku sarung seluar dia bukak balik. sakit jiwa aku!!

Petang tadi pun dia buat peel sama. Masa aku kluar bilik air Aiman jerit " ibu aqil kencing ngam berak kat sana" sambil tunjuk sebelah sofa. uwaaaaa!!!!

Lek je berlonggok dia yak. Istifar aku bebanyak. Tak kan la dia dah tak nak pakai pampers kot?? jimat mak apak ko Qil..

Maybe dia demam ni sebab nak buat akal mak aku kata.Makin cerdik. Semua aku cakap dia dah faham. Ko arah je nanti dia buat.

Kalau aku cakap "Aqil jom masuk bilik tido"Lelaju dia jawab "nanak!!!!" sambil geleng pale lelaju. Kadang aku suka dengki tanya banyak kali. last dia jeling aku. bagus!!

Bab tengok tv dia tak berapa gemar. Katun tertentu je dia nak tengok. Gambar atas tu dia tengok babytv. kusyuk pastu meroyan.

Kalau abang sibuk tengok tv dia buat hal dia je la. Usung bantal busuk Aiman ke hulu hilir sebab dia tak ada so menumpang kasih kat bantal abang. ngahahaha

Bab makan kenit ni boleh tahan. Biskut tiger kat rumah memang tak putus stok. Suka kalau tengok dia makan. Tapi nasi dia tak suka sangat nanti dia cakap" EEeeeeew!!!"

Aqil ni baru setahun lapan bulan tapi gigi dah nak penuh. Cepat jugak aku rasa. Ntah aku lupa abang-abang dulu camner. Maafkanla aku.

Dia agak rapat dengan Aiman sebab Aiman suka layan ajak bergumpal style sumo tu. Ganas giler main aku yang ngeri. Riuk adik ko dikerjakan. Ilman malas layan sebab Ilman suka buat hal sendiri. Dia tak kose nak main-main ngan adik dia tu tapi bila aku marah Aqil dia tak terima. Ok penyayang tapi tak tunjuk sebijik perangai apak ko.

Aku teka Aqil umur dua tahun nanti mesti dia dah pandai cakap sebab sekarang ni pun mulut dia macam bertih jagung!!!bahasa jerman..hahahahahah

Ok sambung nanti. tata

p/s : harap aqil cepat baik dari demam.amin!!

Published with Blogger-droid v2.0.9

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...