Nuffnang

Thursday 12 January 2012

Lipas..eeeuwwwwww...

Semalam tengah aku sibuk-sibuk nak solat maghrib pastu nak kemas-kemas barang taska aku mintak tolong Aiman jagakan Aqil tu. Aiman tension . Sabo je aku. Sebelum tu aku dah siap-siap suapkan Aqil makan nestum sebab kalau dah kenyang kan dia kurang sikit nak melalak nak ikut aku. 

Ok aku lepas je Aqil ngan abang-abang dia tengok tv aku buat keje rumah. En Faizal keje malam so pastinya aku buat keje dari A to Z.

Pas solat maghrib aku gosok baju tetiba dengar cam Aqil nak termuntah. Pastu senyap. ok aku teruskan keje aku.

Dah siap gosok baju aku keluar tetiba Aqil kejar nak ikut aku. Tetiba............ bluuuuwekkkkkkk. ok Aqil termuntah keluar ngan nestum-nestum dia sekali.Eh aku cam pelik dengan muntah dia tu aku tengok

LIPASSSS!!!!!

Heiiiiiiiii mana ko makan lipas ni Aqil!!!!! aku dah terkejung-kejung geli pastu panik tengok anak makan lipas ntah dari mana dia dapat lipas tu aku tak tau sebab rumah aku memang jarang-jarang sangat ada lipas.

Aku memang lemah perangai Aqil ni sekarang memang suka mengutip barang pastu makan.

Cecepat aku call En Faizal :

Aku : Yang (ngan sore panik) Aqil makan lipas!!!!
En Faizal : Heiiii mana dia dapat lipas tu????? letak dia dekat mana?????
Aku : Ayang sembahyang tadi suruh Abg jaga kejap kat depan pastu dia muntah kuar lipas ngan kaki dia....
En Faizal : Mana pulak datang lipas ni tadi ayang tengok tak ada pulak lipas!!!! (sore nak marah aku eh salah aku ke??)
Aku : Yang camner ni kot-kot kalau ade telur lipas tu ke masuk kat dalam perut dia...takut la...tadi dah muntah tapi dia tak muntah lagi pastu. ( aku kan suka imagine benda-benda yang luar jangkaan)
En Faizal : Ahh tak ada apa-apa la dia dah muntah tu ok la. tengok kan je dia camner.

Pas dari malam tadi aku cam tak tenang je memikirkan Aqil makan lipas. Seram pulak aku bila ingat balik pening mana dia dapat lipas tu. Nampak je mata ko ek Qil.

Mulai malam ni memang aku campak je Aqil dalam katil dia lantak la ko nak melalak ke apa ke asal ko tak mengutip benda-benda yang bukan-bukan senang hati mak ko ni.

Sampai masuk meeting tadi pun aku asik pikir pasal hal ni. Malu nak cerita dengan kawan-kawan takut diorang pikir aku ni tak reti jaga anak. dermmm...tapi aku nak tanya pendapat diorang bahaya tak ek???

Aku ngadu kat blog je la ek. Lega sikit aku. Kadang-kadang aku pikir aku ni dah jaga anak3 aku sebaik mungkin tapi kalau benda yang nak berlaku tu ko halang macam mana pun akan berlaku jugak.

Pasni kalau aku nampak lipas kat rumah tu memang aku cincang lumat-lumat kang Aqil makan lagi sebab dia ingat jajan!!! uwekkkkk.

Agak-agak bahaya tak ek aku masih cuak ni woiiiii. Bagitau aku ek.

P/s : En Faizal kata bateri remote tv hilang satu dah carik tak jumpa. AQil!!!!!!!!!!!!!!!!! mana ko letak nak ke ko dah telan!!!!!


2 comments:

  1. Salam perkenalan from yayansmum, (^_^),
    Takpe, dear...dun worry...every mum got little dirty secret, wut..huhuhu..mana de org perfect kan?kalau dia dah termuntah tu, shud be okay la, dun worry, insyaallah takde apa. Maybe lepas ni, kene tunjuk gambar lipas kat dia or the real lipas, then cakap ngan die yg bende alah tuu...yukkkk!!dirty, !...hehee..Yayansmum buat camtu la ngan my son, dia mmg panik kalau nmpk lipas, dia geli sgt...huhuhu...mcm2 gelagat budak2 nie kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam, salam perkenalan juga...ye la memang susah nak handle budak kecik ni kan,,kita ni rasa dah beware selalu tapi jadik jugak dia baru nak setahun esok and mayb amik masa nak paham semua tu.PAsni mayb saya kene beehati-hati make sure rumah xde apa-apa binatang.:)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...