Nuffnang

Wednesday 4 January 2012

1st day hantar Aiman ke School (PRA SEKOLAH)

Pagi tadi semuanya berjalan dengan lancar sebab arini kan start sekolah kan? Ohh Aiman dah masuk PRA. Pepagi buta dah kejut En Faizal suh buat keje memasing. Dia bahagian buat susu aku bahagian kemas-kemas baju budak. Memula liat gak terus aku gegar kuat-kuat terbangun terus...hahahahhaha....

Bab mandikan Aiman & Ilman kalau En Faizal ada memang tu tugas dia pastu aku pakaikan baju. Adil kan?? Memula ingat masih tak nak hantar Aqil pegi taska arini tapi disebabkan En Faizal nak monitor Aiman nak naik van balik nanti so aku hantar gak Aqil pegi taska.

Kami keluar rumah arini agak awal jugak sebab nak adjust time. Lokasi dah lain-lain so pasni tak la aku kelam kabut dan semestinya selepas ini dan seterusnya aku la yang uruskan anak-anak pegi sekolah. Memula beli sarapan tuk Ilman dan terus hantar ke Ilman & Aqil ke taska. settle. terus gerak ke sekolah Aiman pulak.

Satu masalah sekolah ni ialah paking kete susah kene berebut-rebut.adoyaiii malasnya aku so langkah berjaga-jaga datang la awal. oh takutnya kalau terlambat ko tanggung sendiri paking la kete ko atas divider kalau boleh...dermm...

Pagi tadi En Faizal tunggu kat kereta aku yang hantar Aiman masuk sekolah sampai ke kelas dia kelas PRA-SAYANG. Nasib baik dia dapat kelas aras bawah fuhhhh lega kalau tak jakun dia naik turun tangga je kejenya.

Masuk je sekolah aku cakap tak berhenti potpetpotpet.....suruh buat itu ini jangan buat itu ini...Aiman seperti biasa angguk je paham ke tak paham ke aku tak tau. Ok Aiman dah biasa. Sampai depan kelas dia dah ramai murid tahun 1 -6 dah beratur nak assembly. Kalau aku tak hantar Aiman ni kang ade dia ni berlari-lari kesukaan tanpa hala tuju. Aiman ni tak takut okehh dia ni campak mana je hidup. senang.

Masuk je kelas dia aku dah dengar budah melalak-lalak dengan kuatnya sebab tak nak pegi school. Aku percaya Aiman tak macam tu dia memang. Aiman is brave boy. Ok masuk kelas aku tanya teacher ada apa-apa ke nak kena buat lagi and teacher dia bagi name tag hambikkk ko beso giler tulis " AIMAN" sebatu dah nampak nama ko. bagus!!!!!. Aku carikkan dia tempat duduk yang strategik Aiman still tenang dan teruja.

Tetiba dia bisik kat telinga aku " Ibu bising la budak tu nangis kuat-kuat"..ok dia komplen. aku jawab " Abg jgn gitu tau, Abg pandai" dia angguk laju-laju.

Tanpa berlengah aku kiss and peluk dia ketat-ketat terus lambai-lambai soploh kali siap flying kiss bagai berdesup aku tinggalkan dia. Oh Aiman sayangnya ibu kat ko. *tetiba*

Ok pasni tugas En Faizal ko pulak tunggu dia depan pintu gate make sure dia naik van sekolah yang betul. Aku ngeri bab ni tapi teacher Aiman bagitau jangan risau diorang akan pastikan budak-budak ni naik van yang betul. 

Pesan ngan En Faizal bebakul-bakul pasal van make sure itu ini. ok dia tenang aku je gelabah..dermmm...

Harap-harap 1st day ni berjalan lancar.

(^_____^)


P/s : belikan beg tarik tu tetiba pagi tadi tempat tarik tu tanggal skru hilang satu. Ok redha anak aku ganas. balik kang suh apak ko paku je senang.



2 comments:

  1. afiq pun da p skola oke..aku yg nebes..ibu dia relek jek..sbb skola depan uma..hehehe

    ReplyDelete
  2. tadika ke?dekat xpela klu aku pun xrisau

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...