Nuffnang

Monday 9 January 2012

hari ke 4 Aiman pergi sekolah

Eh tak abis-abis nak citer anak ko pegi sekolah ek???fedulikkkkkkkk!!!! hehehheheeh anak ramai tapi yang sekolah baru sorang so excited mak ko.
T_____T

Tugas hantar Aiman & anak-anak ke sekolah adalah tugas aku so arini adalah hari ke 4 Aiman ke sekolah PRA. Memula tu memang aku hantar dia sampai ke kelas sebab kelas dia agak jauh and aku ialah jenis gabra tak tentu pasal risau panik semua kasik kat aku. semua hadooo....pagi tadi aku suh dia pegi sendiri tapi aku tengok dari jauh je. 

Aiman jalan perlahan-lahan sebab dia kata kalau jalan laju-laju kaki dia sakit.ok ibu paham anak ibu ni keding je. Ok aku dah mula yakin dia boleh pegi kelas dia sendiri tetiba aku tengok dia cam belok tempat assembly lelaju aku kejar dia takut dia sesat ke hape ke...Ishhhh mana pulak Aiman pegi ni???

Aku jalan lelaju tapi tak nampak kelibat dia...eh mana dia ni???aku tengok dalam kelas laaaaaaaaa dah masuk kelas rupanya tengah ambik kerusi dan selamba berbual ngan kawan dia. Oh abang ni buat ibu panik je. Rupanya ilusi aku je nampak dia belok tadi. Risau sangat kot.ehhehehheheh. Kalau En Faizal nampak mesti dia bising. huh.

Dari jauh aku tengok dia tetiba dia nampak aku terus lambai laju-laju mesti dia pelik kenapa aku ikut dia kata suh pegi sendiri. heehhehe dah beso nanti Aiman mesti paham pangai aku ni camner....mesti dia sayang aku sangat-sangat...sob..sob..sobbb...

Masuk kete citer ngan En Faizal ko...seperti diduga dia seperti tidak ade perasaan."Abang dah pandai la masuk kelas dia sendiri tak payah la risau-risau"...Aku " yela tadi cam nampak dia belok kat dataran tu ingat dia ke mana rupanya dah masuk kelas"...ok dia tak paham perasaan aku camner...dermmmm...

Mulai esok aku dah berani suh Aiman masuk kelas sendiri la. Aku percaya Aiman berdikari orangnya hatta balik sekolah pra ni pun dia dah pandai naik van sekolah transit ke TADIKA AL-UMMAH sendiri. Bangga sangat dengan Aiman.

Bila tanya :

Ibu : Abang tadi naik van mana?
Aiman : Abang naik van atuk Ali pakai baju oren (uniform) songkok putih (kopiah)
Ibu : Abang kenal tak atuk Ali tu???jangan salah orang tau. Atuk Ali yang ibu tunjuk aritu tau...
Aiman : kenal...abang masuk van dia duduk ngan Alip (kawan sekolah).Ibu kalau abang salah naik van nanti tak jumpa ibu ek????
Ibu : Haah, nanti abang tak jumpa ibu kalau naik van orang lain. nak ke???
Aiman : tak nak!!!!! (geleng laju-laju)

Aiman cepat tangkap apa yang aku ajar dia tapi aku tetap risau sebab dia baru je 6 tahun dan aku masih tak percaya dia dah besar dan mula bersekolah macam anak-anak orang lain. 

Aku sebagai ibu sangat bangga dengan Aiman pada masa yang sama risau sebab dia kene berdikari dalam banyak benda balik sekolah naik van sendiri tak macam aku dulu semuanya mak yang buatkan, hantar pergi balik sekolah mak dah ade depan gate tunggu.

Semoga Aiman menjadi anak yang berguna banggakan ibu ngan ayah satu hari nanti.

AMIN






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...