Nuffnang

Friday 8 March 2013

Tolak ansur

 SALAM JUMAAT
Sekejap je rasa dah jumaat ek. Okla tu aku pun minggu ni terasa amat penat sekali. wah ayat xnak kalah..hahahah.. Maklumla minggu En Faizal keje malam memang aku akan keletihan tahap gaban. Semua buat keje sensorang..pukul 930pm mesti dah membuta..ko hade???
Semalam aku cuak sekejap sebab jam tangan Aiman hilang. Dia kata dah letak dalam beg baju dia lepas mandi. Mungkin tercicir. Cecepat whatsapp teacher dia bagitau. Mujur pagi tadi teacher dia jumpa kat sebelah gobok. Fuhhh lega...Bukan apa En Faizal belikan mahal gak la. Bukan apa aku marah sebab dia cuai sangat nak jaga barang sendiri. -_-
Semalam balik keje lambat sikit sebab start hari Khamis semalam opis ada buat aktiviti aerobik. Okla seronok. Habis pukul 5.45pm kelam kabut jugak nak ambik budak2 kat taska. Hujan pulak tu. Cecepat Ambik Ilman dulu pastu tapau makanan dan baru ambik Aiman & Aqil. Fuhhh...
En Faizal ngan bujang-bujang dia...Love u so much dear!!!
Status aku kat FB pagi tadi.
"semalam balik kje kelam kabut sebab ada aerobik..hujan pula..nak kne tapau makanan untuk anak2 En Faizal kje malam..sampai umah masuk je wah bersinar2 lantai wangi plak tu dah mop n vakum..penat trus hilang masuk umah bersih je..Tq En Faizal.. kami mmg mengamalkan dasar buat keje rumah dan urus anak bersama2...hahhah..syukur.." 
Memang syukur sangat2 dikurniakan suami yang begitu memahami dan saling menolong antara satu sama lain. Memang kami mengamalkan dasar buat keje rumah dan urus anak2 sama2. So rasa susah senang nak besarkan anak dan uruskan rumahtangga bersama2. 
Sebab anak kami masih kecik2 lagi so bantuan dia amatlah aku perlukan. Sebab tu aku tak kisah anak ramai sebab En Faizal boleh tolong aku buat keje rumah dan urus anak2. Alhamdulillah. Tapi ramai-ramai pun aku nak 4 orang je kot. Kuota ada sorang lagi ni. hahahahha.
Kadang aku rasa kesian kat kawan2 yang suami diorang langsung tak tolong buat keje rumah harapkan dia sorang je buat. Kalau aku mau terkangkang tepi pintu gaknya. Pada aku suami isteri ni perlu tolak ansur. Suami jangan pikir diri sendiri je penat isteri yang surirumah sepenuh masa pun lagi penat berganda2 lagila isteri yang bekerjaya. Tolak ansur & persefahaman amat penting supaya salah sorang tak berkecik hati dan berat sebelah.  
Ada suami yang beranggapan tugas suami hanya carik rezeki je. Ye betul aku sokong tapi kalau ko lebih berperikemanusiaan ko tak kan sanggup biar isteri urus rumahtangga sensorang tanpa bantuan. Tak berdosa kalau ko sama2 pikul tanggungjawab urus rumahtangga sebab besar ganjarannya. Dengan cara itu suami lebih menghargai isteri.
Alhamdulillah aku memang mengamalkan dasar berbincang dan tolong menolong. Insyaallah semoga perhubungan ini kekal selamanya. Amin.


 



1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...