Nuffnang

Monday 16 July 2012

kemaruk oven...

salam
hahahaha tajuk tak hengat ober...hehehhe..weekend aritu balik umah MIL...lama dah tak balik sebab kesibukan memanjang. hahaha alasan nak kene pelempang macam la PM busy sangat kan...

Balik aritu SIL ajak aku keluar beli barang rupanya nak cari oven ngan mixer baru untuk MIL. Aku kan memang suka menyibuk-nyibuk  ni. Bab masak-masak memang aku gemar. 

Kami yang pompuan-pompuan keluar dan yang lelaki-lelaki kat rumah jaga anak. bhahahahaha. bukan selalu kan. dada..

Setelah berpenat lelah membeli-belah maka kami dengan ghairahnya membeli bahan-bahan untuk membuat kek dan biskut sebab nak meraikan oven baru. 

Memula tu buat kek coklat ok dah rasa semua tapi tak berapa nak masak sebab salah setting suhu. dammm.

Esok paginya MIL ajar buat bahulu. Ko tau bahulu ni bukan bahulu yang kecik-kecik tu yang ada ikan la..buah la..ni yang besar tu..





taraaaaaaaaaaa.........




kaler bahulu ini aku sangat jatuh cinta. ngeeeeeeeee..rupanya senang sahaja nak buatnya...pastu aku jerit kat telinga En Faizal " Yang!!!!! belikan ayang oven ngan mixer pasni bleh?????"....mesti aku akan jadik super chef lepas ni...bhahahahaha.. tak sangka cubaan pertama menjadi....^_^

MIL dah offer kalau nak buat kuih boleh pakai oven dia...yahoooooo.....tq mak...

Macam nak ugut  je En Faizal suruh belikan oven sekarang jugak....ngaaaaaaaaaa....keji..

ok entry berhenti setakat ini.. kalau aku berjaya buat kek lagi pasni aku akan canangkan di blog ye...sabo ye.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...