Nuffnang

Friday, 9 March 2012

popia goreng

Hari Sabtu lepas aku terajin nak buat popia goreng sebab aku ada beli kulit popia tu dah sebulan lepas tanpa tujuan pastu ada pulak daging ayam cincang. Godek-godek tenet cari resipi. Senang je rupanya. hehehehe.

En Faizal pelik sebab aku rajin lain macam. Eleh aku kan memang rajin malas je nak tunjuk. ^_^

Ni dia punya inti. Berkhasiat sebab banyak sayur. Inti banyak ni aku dapat 16 gulung. Aiman & Ilman makan kulit je. =_=

Aku buat Jumaat malam tu so pagi Sabtu tu buat breakfast. Senyap je kat dapur. Nasib Aqil En Faizal ko jaga kalau tak dia pun tolong gulung sekali. :) Besar-besar ok aku buat popia ni stok makan segulung kenyang sampai petang. hahahahaha

Taraaaa....rupanya memang agak tidak jelita tapi sedap tau, cicah dengan sos thai tu sedar-sedar aku makan 3 gulung. burlppp tengahari tak payah makan. En Faizal ko kata sedap. Ok nak sedapkan hati aku je tu. Aku tau taste dia bukan popia-popia ni.tapi kuih yang manis-manis cth bingka ke, kuih lapis ke, aku manis-manis ni kureng sebab tu aku tak nak belajar buat, tapi aku tengok dia makan banyak jugak betul sedap kot.ngeeee tak baik aku prasangka buruk tau. -_-

Kebetulan malam sabtu tu adik aku datang tidur umah, aku bekalkan dia 4 ketul bawak pegi keje. Dia kata sedap. Kembang tongkeng aku dengar. \(^_^)/


Piece ~(^_^)v






P/s: Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar. Segala yang berlaku aalah dugaan dari Allah. Aku bersyukur sangat-sangat kepada Yang Maha Kuasa.

4 comments:

  1. rajin setaun sekali je ni YM...kihkihkih...

    ReplyDelete
  2. kalu hubby ckp sedap mknanya sedap la tuh kak....:-)

    best kn bila msk ada org puji, tmbh2 kalu hubby yg puji...hihihi

    ReplyDelete
  3. hehehe..dia selalu cakap " abg makan ni sedap ibu masak"..ekekekekke.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...