Nuffnang

Thursday 10 November 2011

Aqiqah Aiman & Ilman 2011

Salam, lamanya tak updet blog ni dah bersawang halus ni...nak wat camner tuan tanah sibuk sangat2 + malas banyak sikit...ekekkekeke. ok la pada Hari Raya Aidil Adha aritu aku alhamdulillah ade rezeki sikit buat kan aqiqah tu Aiman & Ilman yang dah lama tertangguh ni...aku buat sebahagian dulu sorang satu....insyaallah ade rezeki tahun depan nak buat lagi setengah bahagian tuk Aiman & Ilman dan nak buat terus tu Aqil ...Insyaallah semoga rezeki bebudak ni murah selalu..Amin..



Aksi wajib dalam kete mesti ade la...en faizal ko dah sound2 dalam kete.."asik bergambo je jakun la tu .."...sampai hati kan dia tu...ahhhhh fedulikkkkkk...hahahahahah

Aku bertolak dari umah mak mertua ke Masjid Bukit Mutiara kul 7.00am sebab lembu nak
 sembelih kul 7.30am...anak semua aku tinggal ngan nenek ngan acik2 dia..tak sanggup wei nak bawak...kat setengah jam je aku dah ajak balik kang.....punya la rushing2 naik kete siap bebel2 lagi " yang sempat ke ni dah la kita ni lembu yang pertama"...en faizal jawab " sempat la..." tp muka stress....huh

Sampai masjid dalam kul 7.35am gitu...tak ramai lagi yang sampai ahhh lega ingat dah lambat dah....banyak korban ngan aqiqah tahun ni 20 ekor lembu & 3 ekor kambing....mcm2 kaler....hahahaha ko ingat ni kaler pensil banyak kaler???


Banyak kan lembu??? lembu2 yang hendak berjihad.....



Dekat khemah ni tugas org pompuan timbang2 daging untuk bahagi2kan kat anak yatim & fakir miskin..cam seronok plak main timbang2 tu...hehehe








Gambar2 kat atas ni sesi melapah lembu & kambing...cepat & cekap giler diorang tu buat keje melapah ko tau??...aku sangat kagum..cuba ko bagi kat aku suh lapah hehehehe setahun baru potong kulit je gaknya...wkakakakakaka..ko bayangkan ek...start sembelih semua lembu2 dan kambing tu kul 8.00am...siap melapah semua ngan timbang kul 10.30 aku dah dapat bahagian aku...kagummmm 2x.....serius mmg berpengalaman sebab diorang dah tiap2 tahun buat kerja ni.....alah bisa tegal biasa...


 Sebelum lembu2 tu semua kene sembelih diorang ni rebahkan dulu bagi lembu2 ni tenang barula senang nak sembelih...aku kan 1st time pegi tgk org sembelih lembu ni so aku ngan en faizal agak excited bahasa mudah jakun banyak sikit...seronok sangat2....


Ini ialah lembu kitorang besar sangat...hitammmm.....aku share ngan 5 bahagiaa lagi ngan org lain sebab aku kan amik 2 bahagian je...satu bahagian lembu ade 7...mase ustaz tu sembelih lembu ni aku menyorok kat bakang akak tu....konon2 cam berani....hampehhhh....dah sembelih baru la tgk...banyak giler darah dia....subhanallah...mase darah tengah memancut kat bumi kita afdal berdoa ke atas orang yang kita aqiqah tu....alhamdulillah....

Bahagian yang kami dapat banyak jugak la..bahagi2kan ngan Cik Mah Gojes ngan mak mertua aku..aku amik sikit je...tu pn ntah bilala masanya nak masak daging tu....hadoii..mau keras batu je dalam peti sejuk tu....bak kata mak jumpa raya haji tahun depan lagi pn tak habiss....cam betul je ....ekekekeke

Alhamdulillah terasa ringan sikit bahu ni sebab dah buatkan aqiqah untuk anak..Insyaallah tahun depan panjang umur dilimpahkan rezeki sambung buat lagi sampai habis....Amin....


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...