Nuffnang

Thursday 30 October 2014

Resipi Pancake Simple

Resipi yang aku buat semuanya yang senang2 je..Gugel tgk resipi asalkan ada bahan ok sett jom kita masak. 

Bila gugel resipi bahannya macam pelik2 je memang la aku tak buat. Ko jangan tanya bahan2 western2 punya masak..kompom fail!!

Pancake ni pada aku sangat senang..aku blender je semua bahan..hahahaha cepat!

Bahan-bahan:

Tepung gandum
Susu cair fullcream (aku pakai Dutch Lady)
1 biji telur
1 sudu baking powder
margerin (agak2 je banyaknya)
secubit garam

Cara-cara:

*Blender semua bahan di atas sehingga sebati. Tahap kecairan tu macam kita buat lempeng.
Goreng di atas kuali 'non-stick'. Aku pakai kuali ajaib aku yang boleh dikira bape kali je aku pakai...hahahaha..


Kalau pakai kuali 'non-stick' ni letak sikit margerin atas tu biar kuali agak basah sikit. Masukkan sesenduk adunan tadi. Sokati korangla nak besar mana. Nak besar kuali pun boleh..:)


Pastu dia akan berbuih2 camtu. Tunggu sampai hilang buih pastu terbalikkan dia.


Warna dia akan keperangan camtu..Api kecik je tau..kang hangus kang..


Banyak jugak dapat aritu. Budak2 sukala sebab lembut dan gebu. Memang sedap!


Biasa orang makan dengan madu. Aku tak ada madu masa ni jadi makan dengan susu je la.
Nyummyy!!!

Love Susie





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...