Nuffnang

Followers

Monday, 1 April 2013

Sakit Gusi :(

Hai..

Hari Isnin ke??? OMG rasa baru je Jumaat.. Jap je masa berlalu kan?? ermmm
Arini nak cerita pasal sakit gusi. Korang pernah kene tak? Aku skang ni tengah menanggungnya.. :( Sakitnya sampai migrain aku di buatnya.


pic from goole

Aku sakit gusi ni dah nak dekat sebulan lebih masih tak baik2 lagi. Bulan lepas jumpa dentist Dr kata gigi tak berlubang. Aku ingat tu puncanya aku sakit gigi rupanya gusi aku yang bengkak dan skang ni dia bernanah.

Sejak sakit gusi ni aku dah takut nak makan. Makan bila perlu je nak elak lapar kalau tak memang aku tak sentuh makanan langsung sebab takut sakit. Sakit dia datang2 bila aku terminum sejuk atau manis memang cam nak tercabut kepala aku sakit dia. -_-

Aku rasa badan aku dah menyusut disebabkan ini juga. Bukan tak nak makan tapi tak tertahan bila sakit tu datang. Masa jumpa Dr tu pun dia kata kena cuci je pastu dia kasik ubat bengkak, kumur & tahan sakit. Kalau makan ubat sakit tu hilang la jap pastu silap sikit je dia sakit balik. Kawan aku kata nak baik cabut je gigi yang berdekatan tu. Cabut??? aku is penakut ok..cuci gigi je aritu dah ternaik2 bontot aku tahan ngeri..

Skang ni bila aku picit gusi tu dia ada kuar nanah sikit pastu sakit. Caber ni?? aku dah seram. Semalam aku kumur pakai air garam dengan ubat yang Dr bagi tu. Nampak kurang sikit tapi pagi ni dia sakit balik.

Aku tak pernah kena sakit gigi tapi bila dah kena rasa serik terus. Malam kalau sakit dia datang memang tak leh nak tido. Pastu sik nak meradang je sebab kepala berdenyut2.Kesian anak3 la yang jadik mangsa...uwaaaaaa

Ok bye!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...