Nuffnang

Tuesday 16 April 2013

dahulu vs sekarang...

Salam

Skang ni tempat aku tengah hujan lebat. Petang je mesti hujan. Alhamdulillah hujan rahmat. Hujan2 ni perut asik lapar je kan??

Minggu ni Aiman periksa sekolah agama. Aku tau pun semalam kawan aku bgtau. hahahahah. Dia kata ada dapat jadual peksa tu tapi aku carik tak ada. Aiman ni aku tak pelik semua hilang semua cicir. haishhhh

Minggu peksa tapi malam je tgk tv. Bila suh buat homework dan2 mengantuk. Bila aku tanya camner peksa tadi dia kata ntah tak tau nak buat sebab dia tak paham langsung tulisan jawi tu. Aku tak tau nak kata apa la.

Status Fb aku pg tadi:

ibu: abg td peksa boleh buat x?
aiman : ntahla abg xtau..abg xpaham la.
ibu : la abistu caner tu??
aiman : ntah la..
ok aku redha je sebab dulu dgn skang xsama. skang drjh 1 dah sek agama dulu ibu ko ni drjh 3 baru drjh 1 sek agama tu pun baca jawi pn bebal lg..so xleh la harap aiman yg drjh 1 leh paham tulisan jawi lg2 nak pahamkan subjek..follow by the flow je..ibu paham abg!! skang je la paham klu dah drjh 3 pn ko merangkak lg baca jawi mmg ibu ko plakla jd ustazah!!

Sape yang hidup pada zaman aku dan seangkatannya mesti tau (org johor je) dulu kita darjah 3 baru nak sekolah darjah 1 kan? Masa tu aku tulisan jawi pun aku tak kenal lagi apatah lagi mak membaca jawi. hancuss.. tapi masa tu cikgu2 ajar fardhu ain dan ajar menulis jawi. Ada gak la subjek Ibadat Tauhid Adab dan lain2 tapi lebih tumpu suh ko pandai baca dan tulis jawi dulu.
Aiman sekarang ni aku tengok lebih nak lulus subjek padahal tulisan jawi pun tak kenal lagi. Macam rushing pulak aku tgk zaman sekarang ni ek yang jadik mangsanya anak murid la. Skang ni semua belajar struggle nak cepat pandai kan.. zaman aku dulu rasa semua takde paksaan macam sekarang..
Entry ni adalah entry yang aku dah buat draft berminggu lamanya sampaila semalam Aiman dapat result exam sekolah agama dia. Alhamdulillah semua separuh daripada 50 markah. Aku tak ingat la apa subjek dia tapi dia ada dapat 38,27,36 satu lagi aku dah tak ingat bape. Kang balik ni nak belek2 lagi.
 
 p/s : abg tp ibu dulu cemerlang tau sek agama bangga nenek ngan atuk!!!
(mihmihmihmih)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...