Nuffnang

Monday 22 April 2013

Hari Keluarga Taska Al Ummah 7 2013

Salam,

Semalam 21hb April 2013 Taska Alummah 7 taska Aqil & Aiman ada buat Hari Keluarga. Aqil kene masuk Pertandingan Pakaian Beragam & Aiman kene masuk pertandingan mewarna.

Aku memang tak buat apa2 persediaan sebab tak cukup masa nak kluar beli baju. Aku dah mati akal nak pakaikan kenit tu baju apa. Ada yang suggestkan pakai baju bola sambil pegang bola la apa la. Jersey plak dia tak ada. Bola ada. Aduhh!! kusut.

En Faizal bila aku tanya dia buat tak tau je. Dia lagi la tak masuk akal bab2 camni. Aku je la yang diharap. T___T. Tibala hari semalam. Aku masih tak decide nak pakaikan kenit apa. adoiiilla. LAst selak almari baju dia ada kemeje & tshirt. Masa dah suntuk aku sarungkan dia dengan skinny jeans, kemeja & topi ala2 Maher Zain tu. Sebenarnya tu topi masa dia baby dulu. Ala belasah je la Aqil.

So tema adalah "SMART CASUAL"

Belasah saje. Ibu punya kepala.

Aiman tak dapat join sebab dia ada kelas mengaji. Mengaji lagi penting kot. So Aqil je join. Bagi can kat adik ni. Aku biasala lambat selalu. Aku sampai orang dah penuh kat dewan. Pengetua tengah beri ucapan. Ok masih tak lambat sangat. hehehehhe

Sampai2 je Aqil buat hal mengaruk..selalu tak macam tu. Mungkin cuaca panas dengan kameja segala dah lencun2 baju. Redha. En Faizal bawak dia pusing2 aku pergi daftar dulu. ok nampak dah ok sikit bila dapat lepas hambekk satu dewan dia tawaf. En faizal la kejar aku mmg tak kose dengan skirt bagai terkejar2 hilang cun aku..miahahahha.

Ok upah susu sebotol mood dia ok. Fuh lega!

Ok pendekkan cerita bila nama dia panggil aku pun naik pentas pimpin tangan dia..wah kemain ko ek lambai2 segala bak retis lambai kat peminat. Memang tak takut langsung. Siap lari2 atas stage macam dia yang jadik pengacara majlis gamaknya. Aku biar je la kan. Siap dia tegur kawan girl dia "Anie!!".ewahhhhhh anak bujang aku...kejap2 kang dia clap2 sebab nampak kawan dia naik pentas jugak. Ada tu yang langsung tak nak berjalan takut. Aqil plak langsung tak nak di pegang...ayoyoyoyo.

 
Ok keputusannya AQIL TEMPAT KEDUA PERTANDINGAN PAKAIAN BERAGAM.

 
wahhh bangga mak pak ko!!! last2 minit pun berhasil. Aku rasa yang menguatkan Aqil menang sebab keletah dia yang mesra rakyat dan peramah. extra point di situ. (^-^)

Hadiah hamper dengan piala. samapi ke rumah tak bagi aku pegang piala dia...ermmm bangga lettewww...

Muahhhh untuk anak Ibu Muhammad Aqil Mukhreez.

Good boy.

 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...