Nuffnang

Thursday 10 May 2012

Mensyukuri NikmatNya...

Baru pas baca suratkabo.. aku kan baca suratkabo malam orang dah nak baca cerita pasal esok aku baru nak baca cerita semalam...hhahahha...tapi aku ngeri nak baca sebab macam-macam kes kan sekarang ni?? yang tak terpikir dek akal pun berlaku masa ni..menakutkan...

Muka depan HMetro ada cerita pasal ibu dera bayi perempuan dia yang masih kecik baru merangkak..alahai aku pikirla mesti mak dia ni tengah meroyan dengan laki dia tu yang lepaskan kat anak. Kang nak meroyan dengan laki kene laki ko baran ko yang disepak terajangnya so inisiatif ko kat anak la so ko boleh pukul sesuka hati ko..boleh gitu???!!! 

Bila fikiran di pengaruhi syaitan akal fikiran sudah tak berguna lagi...aku dah tau pasal video ni masa kat opis semalam..kecoh kawan-kawan aku ajak tengok video dia tapi aku memang tak akan tengok sebabnya aku akan emosi selama seminggu dan akan terbayang-bayang..>_< 

Bila ko nak pukul anak pikirla dulu macamana sakit dan susahnya nak keluarkan diorang tu..Bertarung nyawa antara hidup dan mati. Masa tu hanya pikir buat yang terbaik supaya anak yang dilahirkan selamat tak pikir dah pasal nyawa sendiri. Pastu senang-senang je ko nak pukul sepak terajang dia. Pikir pakai otak bukan pakai kaki..

Hukuman 18 bulan penjara pada aku macam tak berbaloi dengan apa yang dia buat kan??? sekejap sangat kot tak sempat nak bertaubat dah keluar penjara pastu buat lagi sebab tak insaf..hishhh....Nauzubillah

Pengorbanan ibu sangat-sangat besar supaya anak dapat dipelihara dengan penuh kasih sayang, beri didikan sempurna serta melindungi mereka. Harga kasih sayang seorang ibu memang tidak terbayar dengan wang ringgit. -_-

Ibu-ibu di luar sana yang ada anak bersyukur dengan kurniaan diberi Allah sesungguhnya kita amat beruntung  kita diberi peluang untuk mengandung, melahirkan dan mempunyai anak sendiri berbanding dengan mereka yang masih berusaha keras untuk mendapatkan anak. 

Hargailah setiap detik bersama anak3 tersayang sesungguhnya mereka adalah harta dunia akhirat. Amin..




P/s : Hari ibu 13 Mei kan???

1 comment:

  1. Pukul anak kecik,mcm xde otak.panas hati jer kalo ingat berita nie.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...