Nuffnang

Friday 11 May 2012

Selamat Ulang Tahun Sayang...

Malam ni detik 12.00 malam 12/05/12 adalah ulang tahun Muhammad Aiman Fikry yang ke 6 tahun. Masih tak tau apa plan untuk esok. En Faizal keje malam so agak terbatasla nak buat aktiviti. For sure sok dia akan tidurr je tapi dia dah janji nak beli kek untuk Aiman. ^_^

Biasanya kami akan sambut besday Aiman dan sambut hari ibu sekali sebab cuma selang sehari je. Jimat nak beli kek.hhehehhe..

Sebenarnya kami tak tau hadiah apa nak beri kat anak bujang sorang ni. Aritu dia mintak PSP sebab yang lama dah hilang. >_< Masih dipikirkan lagi boleh ke tak. Bukan aku tak nak beli takut nanti dia khayal main PSP belajar ke mana apa pun tak boleh nanti. Entahla berbelah bagi aku ni. En Faizal ko ok je dari aritu dia nak beli tapi aku tahan dulu. Tengokla camner nanti.



Aku rasa sekejap je Aiman ni dah bujang dah ada adik dua orang. Boleh diharap kalau suruh jaga adik-adik dia. Memang aku percaya kat dia. Aqil bila aku jerit "Abang!!!!!!!!!!!! ambik Aqil ni!!!!!!!!!!" memang muka gelabah la budak kecik tu takut kene hangkut dengan abang dia cecepat sembunyi celah mesin basuh dengan muka budget comel. T_______T

Aiman pun senang nak urus dia kalau nak pergi sekolah tu sekali dua je aku tepuk bontot dia terus bangun masuk bilik air senang sangat. Sejak dah sekolah PRA ni dia semakin boleh diharap contohnya homework dia akan settle sebelum masuk tido tanpa aku suruh. Aku cuma perhati je dia buat. So far dia ok dah banyak kemajuan. Alhamdulillah. Dia juga sangat exsaited kalau suruh pergi kelas tusyen kat Smart Reader.

Aiman juga seorang abang yang sangat penyayang dan seorang yang sensitip.(macam aku la tu) dan juga pembersih. Dia tak suka sangat kotor-kotor ni baju sekolah dia pun jarang aku tengok ada comot-comot. Kalau aku suap makan tu bukan main luas dia nganga mulut dia tak mau bagi comoot mulut dia. Kalau toilet  memang dia memilih kalau kat stesen minyak memang dia tak nak kecuali terpaksa. -_- Bau busuk pun tak boleh hidung dia sangat sensitip bila Aqil yak-yak...terjerit-jerit suruh aku cebukkan. huh

Aiman masih menyusu. Memang aku akan pastikan dia menyusu selagi dia nak menyusu dan dia memang dah lama tidur sendiri dengan Ilman. Memang tak ada masalah nak pisahkan dia tidur. 

Satu perangai dia yang aku tak berkenan ialah suka menyakat adik-adik dia. Adoi mau migrain pale aku dengar budak terpekik-pekik. >_<

Sempena Ulangtahun Aiman ni Ibu, Ayah, Ilman & Aqil nak bagitau yang kami sangat-sangat sayangkan abang. Semoga Abang Aiman menjadi anak yang berjaya hidup dunia & Akhirat dan jadi anak yang soleh. Amin.








P/s : Esok rancang nak ajak anak3 jalan-jalan tapi En Faizal nak ke????

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...