Nuffnang

Friday 14 June 2013

Pregnancy 4th : 11 weeks

Salam

Skang ni updet blog pun macam nak tak nak je kan?? Aku mengandung kali ni memang 'M' betul.. adoii la.. kalau boleh nak baring je golek2. Aku harap awal2 ni je kot ek. Kang malas secara berterusan kang susah gak tapi aku tak ikutkan sangat la malas tu sebab aku kan keje pastu kesiankan anak3. Skang ni pun En Faizal memang banyak sangat tolong aku uruskan anak3. Bersyukur sangat ada En Faizal.

Isnin lepas aku ada scan baby untuk pertama kalinya. Bukan apa nak tau keadaan baby skang ni ok ke tak. Alhamdulillah Dr Anizah kata sihat dan cantik je bentuk dia. Bila scan aritu memang dah nampak jelas baby dalam kantung. Degupan jantung pun ok berkelip2 En Faizal kata. :)

Walaupun ini anak ke 4 kami tapi kitorang still rasa teruja sangat. En Faizal pun happy je. Alhamdulillah kami memang sukakan budak2. 

Baby masa ni 10 weeks & 4 days. :) Due : 2/1/2014



Nampak jelas kan?  Skang ni aku dah masuk 11 weeks. Masa scan aritu due makin cepat sebab ikut ukuran kepala baby. Aku pun skang ni memang kuat makan sebab tak nak perut kosong sebab nanti rasa nak muntah. Aku start je petang perut akan kembung dan buang2 angin. Kalau pagi ok plak. Ok setiap anak lain2 ek?

Demi untuk baby tak pela ibu sanggup cuma tak tau la nanti boleh puasa ke tak. Bulan puasa dah nak dekat ni risau gak aku. Harap2 aku boleh puasa la. Masa Aqil dulu aku puasa penuh sebab dah 6 bulan. Ni baru 3 bulan tak berani nak cakap dulu. Cuba baru tau. 

Doakan aku dan baby sihat ek.


Info: 
 
Minggu 11 

Bayi Anda
Di minggu ini, majoriti organ kandungan anda sudah terbentuk. Jadi, sesetengah kesakitan yang dialami akan berakhir pada penghujung minggu ini. Kini, fetus berada dalam zon selamat daripada sebarang ketidaknormalan pada janin dan jangkitan tertentu. Berat fetus pada minggu ini sepatutnya mencecah antara 10 gm dan panjangnya pula 5.5 sm.

Tubuh anda
Sebarang perubahan (kesakitan) yang dialami akan membuatkan anda mudah berasa letih. Jadi, anda perlu mengambil peluang merehatkan diri jika ada kesempatan. Selain itu, jika berasa khuatir dengan perubahan-perubahan yang berlaku, segeralah bertemu dengan doktor agar kemusykilan anda dapat dileraikan.

sumber : Gugel



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...